Skip Navigation Links.

Viktige datoer desember

5. desember:
A-melding for november

 

10. desember:
Innsending og betaling mva 5. termin

 

Se fristkalender for hele 2016 her

 

 

24.08.2015
 

Vorma Økonomi og Regnskap SA flytter

04.11.2016

Jernbanegata

Fredag 9. desember og mandag 12. desember vil vi være vanskelig å kontakte på grunn av flytting. Fra tirsdag 13. november vil vi være tilgjengelig i nye lokaler i Jernbanegata 21B. De nye lokalene ligger i andreetasje og har inngang mellom Norli og Våre hjem. 

Sjekk skatteoppgjøret ditt!

25.08.2016

Skatteetaten

Skatteoppgjørene blir lagt ut fortløpende i Altinn frem til 14. oktober. Etter å ha sett flere feil i skatteoppgjørene, vil vi oppfordre alle til å sjekke skatteoppgjøret mot innsendte opplysninger. Spesielt har det blitt oppdaget flere feil når det gjelder gjennomsnittsligning på skog. Ta kontakt med regnskapsføreren din om du ønsker hjelp til å sjekke skatteoppgjøret, eller for å klage på ligningen.

Ny postadresse

18.08.2016

Vorma logo F_ny

 

 

 

Vi har endret postadresse. Den nye postadressen er:
Vorma økonomi og regnskap SA
Postboks 222
2151 Årnes

 

Besøksadressen er den samme som tidligere.

 

Fakturaer fra Skatteetaten

18.08.2016

Altinn-logo

Skatteetaten har begynt å sende ut fakturaer via Altinn, blant annet på restskatt og forskuddsskatt. Dersom du ikke ønsker å få fakturaer i Altinn kan du enten registrere deg i nettbanken for mottak av e-faktura fra Skatteetaten, eller reservere deg mot digital kommunikasjon.

Anne Stenbro er pensjonist

18.08.2016

Annepensjonist

 

Anne Stenbro har vært ansatt i Vorma økonomi og regnskap SA i 34 år. Hun hadde sin siste arbeidsdag 17.juni og har nå gått av med pensjon. Hun har bidratt med stor kunnskap og et sterkt engasjement som vil bli savnet. Den 11.august ble dette markert, og hun ble tildelt Norges Vels medalje for lang og tro tjeneste.

Bilagslevering

30.06.2016

bilagspermVi minner om at det er tid for å levere bilag for første halvår 2016.

Bilag fra netthandel

31.03.2016

Når du handler på nett får du ofte en ordrekvittering eller ordrebekreftelse rett etter at kjøpet er gjennomført. I de fleste tilfeller er ikke dette god nok dokumentasjon til regnskapet. I ettertid sender vareleverandør ut kvittering eller faktura, og det er denne som er gyldig som bilag i regnskap.

 

Vi minner om kriterier som må oppfylles for at en faktura eller kvittering skal være gyldig:

  • Fakturanummer (forhåndstrykt eller maskinelt tildelt)
  • Selgers navn og organsisasjonsnummer, eventuelt med påfølgende MVA (merk: store bokstaver) og Foretaksregisteret
  • Kjøpers navn
  • Hva som selges, mengde og pris
  • Merverdiavgift skal spesifiseres med sats og kroner

Fakturamuligheter

29.01.2016

autotrans

Via vårt regnskapssystem har du som kunde muligheter til å lage og sende fakturaer selv. Fakturaene blir oppdatert og lagt inn i regnskapssystemet automatisk, uten ekstra kostnader for deg. Løsningen er nettbasert, slik at den alltid er tilgjengelig. Det fins også mulighet for sending av fakturaer i EHF-format. Ta kontakt med regnskapsføreren din for mer informasjon.

Nettkataloger

21.01.2016

KampanjeVær oppmerksom på utsendelser fra OnlineOpplysningen og lignende nettkataloger. En ofte brukt markedsføringsmetode er å sende ut kampanjetilbud på ferdigutfylte blanketter. Tilbudene kan lett forveksles med reelle fakturaer.

 

En annen brukt markedsføringsmetode er at svært pågående selgere tar kontakt pr telefon, gjerne med nyregistrerte foretak. Selger presenterer seg raskt og du som næringsdrivende tror gjerne at kontakten gjelder registreringen i Brønnøysund. Du kan bli bedt om å bekrefte registreringen på SMS mens du har selger på telefonen.

 

Nettkatalogene er ofte en stor kostnad for bedriftene som blir registrert, uten at de tilbyr noe ekstra utover det registrering i Brønnøysundregistret gjør. Det antas at nettkatalogene ikke har spesielt høye besøkstall på nettsidene.

 

Loven om Angrerett og Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke for næringsdrivende. Vi vil anbefale alle til å være kritiske dersom de får slike tilbud. Eksempel på kampanjetilbud fra OnlineOpplysningen

Dataflyt i landbruket

02.03.2015

Dataflyt er et felles IKT-system i landbruksnæringa for standardisert elektronisk transport av avregninger direkte inn i regnskapssystemet, ferdig kontert og kodet. Vorma har tidligere vært deltaker i pilotprosjektet tilknyttet Landbrukets Dataflyt. Piloten er nå avslutta og endelig versjon foreligger.

 

Vi setter pris på at du som produsent går inn og gir samtykke til at Vorma og økonomi og regnskap kan hente ut avregninger direkte. Varemottakere som er med i Dataflyt er Tine, Nortura, Gartnerhallen, Felleskjøpet, Strand Unikorn og Glommen skog. For å gi ditt samtykke eller lese mer om Landbrukets Dataflyt, gå inn her.

Åpningstider

Årnes
Mandag til fredag
09.00-15.00

 

Eidsvoll
Mandag-torsdag
09.00-15.00

 

Grønt Fagsenter Hvam 
Mandag, onsdag og torsdag
09.00-15.00

 

Kontaktinformasjon

Tlf Sentralbord     

63 91 29 20

post@vorma.no 

 
Kart og veibeskrivelse 
 

Pålogging Duett.no

Duett.no

 

Aktuelle lenker